ISDN gaat verdwijnen bij KPN

Wellicht heeft u het al gehoord; ISDN gaat verdwijnen. KPN gaat namelijk oude telefonienetwerken moderniseren. Dit betekent dat er een upgrade plaats gaat vinden waardoor alle ISDN aansluitingen worden beëindigd  per 1 september 2019. Tot die tijd kunt u er gewoon gebruik van maken, maar wellicht is het slim om alvast na te denken wat voor u de alternatieven zijn in de toekomst. Het zou natuurlijk zonde zijn als u hier niet op tijd bij bent en daardoor kansen misloopt.

Van oud naar Cloud

  •  In 1984 werd ISDN uitgevonden, een grote vooruitgang in die periode waarbij analoge telefonie de standaard was. Dit was het eerste digitale netwerk waarbij het mogelijk was om data digitaal over een telefoonlijn te sturen. Ook werd het mogelijk om 2 telefoongesprekken te voeren op hetzelfde moment. Voornamelijk bedrijven raakten geïnteresseerd in ISDN omdat zij vanaf dat moment de mogelijkheid kregen om meerdere telefoonnummers geleverd te krijgen via ISDN.
  • Ongeveer 2 decennia later, in het jaar 2000 werd ADSL geïntroduceerd. Vanaf dat moment was het voor bedrijven nog aantrekkelijker om gebruik te maken van deze dienst omdat datapakketten nóg sneller verzonden konden worden.
  • Anno 2017 is hoge internetsnelheid en digitalisering de standaard geworden in vrijwel alle huishoudens. Alles wat vroeger via de kabel ging; televisie, radio en chatten, gebeurt tegenwoordig allemaal online. Ook bellen gebeurt niet meer via de kabel maar via een internetverbinding: VoIP (Voice over Internet Protocol) ofwel Cloud telefonie.
  • ISDN gaat verdwijnen per 2019 en de verwachting is dat zakelijke telefonie via een VoIP/Cloud verbinding met 30% zal toenemen.

Doordat bijna iedereen beschikt over een snelle internetverbinding, is de overstap naar VoIP/Cloud een logisch gevolg geweest. Zeker voor bedrijven is dit een voordelige optie, omdat een externe telefooncentrale niet meer nodig is. De centrales bevinden zich namelijk met een VoIP verbinding in “de Cloud”, een virtuele telefooncentrale, waardoor er tot 75% op de telefoonkosten kan worden bespaard.  Daarnaast biedt een Cloud verbinding dezelfde opties aan als een ouderwetse telefoonverbinding. Denk bijvoorbeeld aan voicemail, doorschakelen naar een ander nummer en wachtmuziek. Een ander voordeel is dat een abonnement aan alle wensen kan worden aangepast. Het is dus erg makkelijk om de diensten van Cloud uit te breiden of te downsizen en bij Cónect adviseren wij u hier graag over.

Wat betekent dit voor u?

Het is dus belangrijk om rekening te houden met het feit dat per 1 september 2019 ISDN gaat verdwijnen. Voor u is het van belang om over te stappen naar een VoIP/Cloud verbinding vòòr deze datum om problemen te voorkomen. Wilt u meer lezen over de Cloud diensten bij Cónect, klik dan hier of neem vrijblijvend contact met ons op. We zullen u een persoonlijk en onafhankelijk advies verschaffen wat in het belang is van uw bedrijf. Wacht dus niet langer en profiteer van de vele voordelen die Cónect u kan bieden door middel van Cloud telefonie!

>